Coca-Cola 3000Kuva: Coca-Cola

Syyskuussa Suomen kauppoihin saapuu ensimmäinen Coca-Cola, jonka maun ja pakkauksen kehittämisessä on hyödynnetty tekoälyä. Rajoitetun ajan myynnissä olevan juoman nimi viittaa makuun vuodelta 3000. Coca-Cola 3000 on kansainvälisesti kahdeksas Creations-juoma ja samalla toinen Suomessa myyntiin tuleva. Tölkissä on QR-koodi, jonka kautta pääsee Creations Hubiin, joka avaa oven innovatiiviseen tulevaisuuden makumatkaan.

Coca-Cola Creations on osa Coca-Colan kansainvälistä innovaatio-ohjelmaa, joka nyt tuo kauppoihin kahdeksannen Creations-juoman. Coca-Cola Zero Sugar 3000 on toinen innovaatio-ohjelman juoma, joka saadaan myös Suomeen. Ensimmäinen oli kansainvälisen megatähti Rosalian kanssa yhteistyössä tehty Movement. Creations-juomat ovat aina saatavilla vain rajoitetun ajan, eikä niitä ole mahdollista saada niiden loputtua kaupoista.

Makuelämys syntyi ihmisen ja tekoälyn yhteistyönä

Uusi Coca-Cola Zero Sugar 3000 -juoman kehittämisessä on yhdistetty ihmisen älykkyyttä ja luovuutta sekä tekoälyä. Innovaatiossa on hyödynnetty ihmisten ja tekoälyn ymmärrystä siitä, kuinka koemme tulevaisuuden muun muassa tuntemusten, toiveiden, värien ja makujen kautta. Coca-Colan juojilta eri puolilta maailmaa kerättiin makumieltymyksiä ja trendejä, jotta saataisiin käsitystä ihmisten tulevaisuuden ajatuksista. Kerätyt näkemykset ja tekoälyn suosittelemat makuprofiilit toimivat tuotekehityksen inspiraationa. Syntyneitä oivalluksia hyödynnettiin Coca-Cola 3000:n ainutlaatuisen ja ainutkertaisen maun kehittämisessä.

Vain rajoitetun ajan myynnissä oleva Coca-Cola Zero Sugar 3000 haastaa perinteiset makunormit ja tarjoaa ennenkokemattomia makuja. Creations-juomat eivät maistu perinteisen Coca-Colan tavoin selkeästi yhdelle, vahvalle ja tunnistettavalle aromille. Juomat ovat moniulotteisia makuelämyksiä, jonka maun jokainen kokee oman makuaistinsa kautta yksilöllisesti.

Tölkki – portti tulevaisuuteen

Coca-Cola 3000 -juomaa saa Suomessa 250 ml tölkissä. Creations-tölkki ei näytä perinteiseltä Coca-Colalta, vaan ilmeeseen vaikuttaa kulloinenkin makuteema. Uuden 3000:n tölkki ilmentää futuristista ja optimistista tunnelmaa. Coca-Cola Creations -logo muodostuu poreilevista kuplista. Myös pakkauksen suunnittelussa on hyödynnetty tekoälyä. Sen avulla nestettä on kuvattu graafisten muoto- ja värimuutosten keinoin muuttuvassa ja kehittyvässä tilassa.

Coca-Cola Zero Sugar 3000 ei ole vain juoma. Se on tölkin QR-koodin kautta myös portti tulevaisuuden maisemiin ja tunnelmiin. Koodin avulla pääsee syyskuun puolivälissä aukeavaan Creations Hubiin, jossa on mahdollista käyttää räätälöityä AI-linssiä ja katsoa niiden läpi tulevaisuuteen.

Coca-Cola Creations -innovaatiot

Uusi Coca-Cola 3000 on jatkoa aiemmin kansainvälisesti julkaistuille Creations -juomille, joita olivat mm. kansainvälisen megatähti Rosalian kanssa toteutettu Movement, avaruuden makuinen Coca-Cola Starlight, DJ Marshmellon kanssa toteutettu erikoisjuoma Coca-Cola Byte, unelmien makuinen Coca-Cola Dreamworld, and Coca-Cola Soul Blast.

Coca Cola uutuudet:

Coca-Cola® 3000 (Tulevaisuuden makuinen)

Coca-Cola® Movement – Rosalia (Muutoksen makuinen)

Coca-Cola®Ultimate – League of Legends

Coca-Cola®Marshmello – DJ Marshmello

Coca-Cola®Starlight (Avaruuden makuinen)

Coca-Cola®Byte (Pixelin makuinen)

Coca-Cola®Dreamworld (Unelman makuinen)

Coca-Cola®Soul Blast – BLEACH Anime & Manga

Lähde ja kuva: Coca-Cola