OnePlus Pad GoKuva: OnePlus

OnePlus on vahvistanut jatkavansa tiettyjen OxygenOS-päivitysten jakelua, joka oli keskeytetty käynnistysongelmien ja muiden häiriöiden vuoksi useilla OnePlus-laitteilla.

Viime viikolla OnePlus ilmoitti keskeyttävänsä OxygenOS-päivitysten 16.0.7.XXX ja 16.0.5.XXX jakelun. Yhtiön mukaan ongelmana oli se, että ”pienellä osalla laitteista esiintyi epänormaaleja uudelleenkäynnistys- ja käynnistysongelmia”.

Ongelman syytä ei tuolloin kerrottu, mutta tilanne ei vaikuta olleen vakava. 18. toukokuuta alkaen OnePlus on päivittänyt foorumiviestiään ja vahvistanut, että jakelu on käynnistetty uudelleen molempien päivitysten osalta. Toisessa foorumin keskustelussa OnePlus kertoo, ettei yksikään käyttäjä kärsinyt ongelmasta, sillä jakelu keskeytettiin ennen kuin mitään vahinkoa ehti tapahtua.

”Sisäisen jakelun seurannan aikana tiimimme havaitsi epänormaalia toimintaa yhdessä versioista, jota ei ollut jaettu käyttäjille ulkoisesti. Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä keskeytimme jakelun ennakoivasti täydellisen tutkimuksen ja validointiprosessin ajaksi, sillä suhtaudumme laitteiden vakauteen ja käyttäjäkokemukseen erittäin vakavasti. Laajan tarkistuksen jälkeen voimme vahvistaa, ettei ulkoisille käyttäjille aiheutunut minkäänlaista haittaa. Jo päivittäneet käyttäjät voivat jatkaa laitteidensa käyttöä normaalisti ja luottavaisin mielin.”

— OnePlus

Ongelmien havaitseminen ennen laajan jakelun alkamista on paras mahdollinen lopputulos tällaisissa tilanteissa, joten on hienoa nähdä OnePlusin ratkaisseen asian ennen kuin loppukäyttäjät kärsivät siitä. Uusimmat OxygenOS-päivitykset ovat nyt saatavilla.

Lähde: 9to5google (englanniksi)